Partner serwisu
Komunikacja

Tramwaj na Naramowice etap 2. Jest przetarg na projekt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PIM / Poznańskie Inwestycje Miejskie

Podziel się ze znajomymi:

Jak będzie wyglądać dalszy ciąg trasy na Naramowice? Ruszył właśnie przetarg, który ma wyłonić projektanta tej ważnej inwestycji. Dzięki niej dojazd z północnej części Poznania do centrum miasta będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy.

W ramach drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy. Spółka Poznańskie inwestycje Miejskie, działając w imieniu Miasta Poznań i spółki Aquanet, ogłosiła przetarg, który wyłoni projektanta tej kluczowej dla Poznania inwestycji. Pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej zostały w czerwcu zagwarantowane przez Radę Miasta Poznania.

– Budowa II etapu trasy tramwajowej na Naramowice jest niezwykle istotna dla mieszkańców północnej części miasta – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dzięki niej dojazd komunikacją miejską z Naramowic do centrum będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy. Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów.

Nowa trasa tramwajowa będzie kontynuacją tej, której budowę zakończono przed dwoma laty. Ma mieć długość ok. 3 km i biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. W ramach inwestycji zostanie też przebudowany istniejący układ drogowy (m.in. ciągi piesze i rowerowe), a także skrzyżowanie ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary oraz przylegające do niego fragmenty ulic Solnej (do placu Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Szyperskiej). Przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary -– Wolnica. Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary.

– Ogłoszone postępowanie przetargowe obejmuje wykonanie kompleksowych usług: opracowanie pełnej dokumentacji projektowej dla całego zakresu inwestycji, uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych zezwalających na jej realizację, świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego. Takie podejście do zbliżających się działań pokazuje, że Miasto nie odkłada realizacji tej inwestycji. W ramach swoich obowiązków wybrane biuro projektowe przeanalizuje jeszcze kilka istotnych kwestii, które były w ostatnim czasie podnoszone m.in. przez mieszkańców i mieszkanki – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wraz z torowiskami, siecią trakcyjną i układem drogowym prace projektantów obejmą również ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr - ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej, a także projekt ostatecznego zagospodarowania terenu.

Na wykonanie całości powierzonych zadań projektant otrzyma 1000 dni od podpisania umowy. Jego zadaniem będzie też m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni - tak, by zapewnić możliwie największą ochronę istniejącego drzewostanu - a także sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego, która uwzględniałaby zapisy wydanej decyzji środowiskowej i nie miała wpływu na termin realizacji prac projektowych.

Wybrana firma zbada też, czy - w związku z możliwymi modyfikacjami dotychczas zaprojektowanego układu torowego - konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej dla rejonu pętli Wilczak i placu Wielkopolskiego. Na wstępnym etapie prac przeanalizuje również możliwość zmiany przekroju ul. Szelągowskiej z uwzględnieniem planowanego układu drogowego, by jak największa liczba drzew została zachowana.

Podmioty, które chcą wziąć udział w postępowaniu przetargowym, swoje oferty mogą składać do 5 listopada.

Przypomnijmy, że miasto zmieniło sposób i tryb realizacji tej inwestycji, o czym szeroko piszemy tutaj. Sprawia to, że trasa zostanie zbudowana później niż pierwotnie zakładano. W najbliższym czasie szeroko opiszemy projekt nowej trasy wraz z jej cieniami i blaskami.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5